Fina Lilla Bailey <3

Heej!
Idag så red jag ju på Botkyrka RidSällskap!
Jag och Emelie kom dit vid halv 2. Då bytte vi om i deras fiin fiina omklädningsrum med dush och grejer!! Efter det visade hon mig runt i stallet och på resten av anläggningen. De hade två ridhus, ett på 40x60 och ett annat på 20x40.
Ett ridskole stall med både boxar och spiltor, ett rum med bara hästsadlar och ett med bara ponnysadlar. Typ 4 toaletter i Bara stallet. Sedan så fanns det två privatstall, ett skritthus, massvis med hagar, och en terrängbana!
.
När vi hade upprop så ville ridläraren Linda vet lite om mig och jag sa att jag ridit i 11 år på ridskola. Att jag tyckte om stora vallackar med motor helst, och DRESSYR!
haha :)
Då sa hon att jag skulle rida en häst som hette Bailey. En palominofärgad jätteliten häst! Han var max 153cm hög!
Hihi pluttis !
.
Han var hur snäll som helst att göra iordning och det verkade inte vara några konstigheter än så länge!
Sedan så red vi i ca 1 timme. Först var jag lite bervös och så, men efter ett tag så slappnade både jag och Baylie av.
.
Och ni skulle bara veta hur snygg han var!! Hur jäkla fin som helst!!
Jag fick så mycket beröm av Linda och jag kände mig så stolt som red runt på en sådan snygging!!
Jag fick verkligen igång bakbenen på honom och så var hans nacke hög som ett hus och han var så snygg!!
En döläcker häst!!
.
Åh vad jag är nöjd med lektionen!
Fina Lilla Bailey! <3
.
På vägen hem fick jag sällskap av en annna tjej som rider i idrottsprofilen- Hanna!
Vi snackade om allt och inget på vägen tillbaka till Tumba.
Sedan så tog jag tåget hem!
.
ÅÅH VILKEN BRA DAG !
.
Bailey
2001
e. Bernstein
u. Folly
eu. Tomboy
import Tyskland.
.
bild snodd från brs.se



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0