Zimonis

Hejsan! Hade så bråttom in till stan igår efter ridningen så hann inte uppdatera igår! Men här kommer dagens smarriga inlägg om gårdagens ridpass!
Jag hade Zimona! Första gången på lektion faktiskt. Skrittat ut en gång och ridit henne i julas där också en dag.
Jag tycker Zimona är jättefin faktiskt, lite för smal, eller aa smäcker för min del. Men hon är kanonfin!
Vi gjorde en super roolig övning! Jag älskar när man ska göra snabba vändningar och det var det ena övningen gick ut på! 
Passet gick jättebra och fick reda på att jag ska ha henne på söndag också! Spännande! :)
-
Knashäst,
När vi skrittade av hästarna så sitter man ju och tänker på massa olika saker och jag var inte riktigt beredd på vad Z gjorde, hon drog ner huvudet och sådär så då tänkte jag att hon skulle klia sig..Tror ni inte hästen lägger sig ner eller?!! Haha heeelt sjukt var jag klev ju av snabbt och skrek, fattade ingeting, hon skulle alltså rulla sig i ridhuset....Men jag fick henne att resa sig ganska snabbt och som tur var , blev ingen skada skedd! Varken på hästen, mig eller utrustningen! PIUH! haha Knasigt alltså
Tur att hon är snygg iallafall!
Z:tat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0