Mitt Landställe!

Hallå Hallå Ellerr ?? :)
Idag har jag färget ögonfransarna ! :)
Det var fett jobbigt att sitta och blunda i 20 minuter mitt i Stenungsund C! :O
Men nu har jag mörka fina ögonfransar ;)
Det är till Shamrock, för jag orkar inte springa runt och sminka mig stup i kvarten lix :P Men man måste ju se skaplig ut oxå ;)

Tänkte berätta lite om Göteborg, varför jag är här lix :)
Våran famlij har hyrt ett hus i två generationer nu. Varje sommar tillbringar vi åtminstonde en vecka här :) Eftersom jag har fullt upp nu så hinner jag bara stanna några dagar, men min familj och några andra kommer stanna här när jag är bortrest :)

Joo för jättelänge sen så var det full verksamhet här. Det fanns kossor, höns, hästar, tjurar, kalvar, katter m kattungar tror tillochmed att det fanns en gris ett tag ;)
Allen och Ragnhild köpte gåren för sjuuukt länge sen :)
Efter det så tog Mats och hans hustru Valborg över hela gården och fortsatte alla bondesysslor :)

Samtiidigt som alla djur sköttes om så hyrde de ut tre hus för turister och såna männsikor :)
Och en av alla råkade vara min mormor och morfar :) Så enda sen min mamma var liten så har vi hyrt det här huset :)

Nu för tiden finns bara hönsen och en katt kvar, men gården är lika fin och stor som förr!
Det finns en badplats nära här och gården bredvid har hästar så jag trivs ändå, fast det är så tyst och tomt.
Men mamma och jag åker ju och gör massvis emd saker på dagarna.
Imorn blir det SMÖGEN tex ! :D

Här har ni lite bilder på gården,





och jag har det fett bra ute i solen på verandan! ;)


Kommentarer
Postat av: sofie

fiint! :D

2010-07-01 @ 23:04:50
URL: http://sofiekjellver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0