KortKrönika!

Om ni kommer ihåg så lovade jag att publicera en krönika, och här kommer den!

Hoppas ni gillareee ;)

-

Sex är inte så viktigt för mig. Inte hångel heller. Pussar är heaven. Jag tycker om att kramas också, det är riktigt mysigt. Jag vill bli riktigt kär och känna att någon är riktigt kär i mig också. Jag vill inte läsa om Edward och Bellas animaliska kärlek eller om Romeo och Julias förbjudna, jag vill inte titta på romantiska komedier, ensam men choklad i famnen, jag vill uppleva kärlek själv!

.

Jag har förlorat oskulden två gånger.
Det är så jag tycker i alla fall. Första gången var när jag hade fyllt 16. Vissa tycker det är sent, vissa tidigt. Jag tycker det är för tidigt, nu i alla fall. Jag var den typen som ville vara kär första gången, besvarad kärlek… Att det skulle vara i en stor himmelsäng. Med ljusa sammets lakan och mjuka kuddar och ett stort överflödigt täcke, dun helst. Levande ljus som doftade sommaräng och rosenblad spridda över rummets mjuka matta. Belysningen skulle vara dämpad och mysig musik skulle smeka våra trumhinnor.

.
Jag var dyngrak, killen var 22 år, och vi var i en sunkig etta i Tyresö.

.

Nu idag ångrar jag mig tappert. Varför hade jag så bråttom? Varför kunde jag inte bara ha väntat lite till? Jag ångrar mig som fan. Jag avundas mina jämnåriga kompisar idag som är oskulder och jag hoppas att mina yngre vänner inte är lika korkade som jag var. Idag är det försent för att göra någonting åt det. Idag får jag leva med det. Blä…!

.

Det här med kärleken då? Jo jag har fått smaka på det också. Både falsk- obesvarad- blixtsnabb- och 12års- kärleken. Nu i efterhand så kan jag inte komma på någon som fått mig att bli riktigt kär. Jo den obesvarade, den svider.

.

Och den svider mycket!

.

Jag hatar den.

Jag hatar att mitt självförtroende försvinner när jag mest behöver det.

Jag hatar att jag inte har något tålamod.

Jag hatar mitt hår ibland.

Jag hatar hela mitt utseende ibland.

Jag hatar även lakrits.

.

 

Gå inte runt och tro att jag är en hopplös romantiker som mår skitdåligt och hatar allt, för det gör jag definitivt inte Jag älskar lycka och harmoni. Jag är en positiv tjej. En lång tjej. En normalfrisk tjej.

.

Mitt liv är bra.
Mitt liv är fantastiskt!


Kommentarer
Postat av: sofie

As bra skrivet Nina! :):) <3<3

2010-11-16 @ 15:54:34
URL: http://sofiekjellver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0