NIBBYS GEO QUIZ!

HALLÅ GALNA GRÅA GRISAR!
Jag har precis gjort ett QUIZ! :D
På gymnasimässan imorgon så ska vi ha livesändning och ha quiz i sändingen med priser och grejer! :D
(alla som ska dit imorn som läser världens finaste blogg får inte kolla på frågorna...Then I must kill you....)
Så iaf..jag tänkte att mina kära läsare (läsarsiffran har stigit, woho!) ska få göra mitt quiz oxå!
PUSSBUSS HATTKATT!
.
Geografi Quizet av Nina G
.
1. I vilket land ligger Eiffeltornet?
2. Vad heter USAs nuvarande president?
3. Bor det vilda tigrar i Afrika?
4. Vilka färger är det på Norges flagga?
5. Brukar det snöa vid Nilen?
6. Vad heter huvudstaden i Grekland?
7. Vilket är huvudspråket i Kina?
8. I vilket land finns världens högsta berg?
9. Från vilket land kommer islandshästar?
10. I vilken kommun ligger Älvsjömässan ?
.
.
svar:1.frankrike 2.barack obama 3.nej 4.blå,röd,vit 5.nej 6.aten 7.mandarin 8.nepal 9.island 10.huddinge kommun
-
_..Borta Bra, Men Helväck Bäst!
(en tjej som kan parta..↓)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0