Hopplektion på Stella! (BRS)

Dagens ridlektion var på Botkyrka! På schemat stod det hoppning och jag var uppsatt på en häst som heter Stella! :)
Ett stooooooort kraftigt fuxsto! (ni vet vad jag tycker om fuxston..) Haha Men det gick super bra!! :D
Hon var lite kort och stel i början men jag jobbade ner henne i en lång och låg form och petade in de långa bakbenen så att hon blev riktigt fin! Jag fick mycket beröm av Linda (ridläraren) Vi hoppade en liten banan så att vi fick öva på att hästarna skulle lyssna på oss! ( nu vet jag inte riktigt hur svenskan blev i den där meningen, men ni fattar!)
Jag är väldigt nöjd över lektionen och Lindas feedback var:
"-Nina, SUPER! Du red henne Riktigt trevligt!"
Alltid kul att höra!!
Efter det hade vi teori om olika fodertyper! :)
-
Stella idag efter lektionen,  Klad Hezt!

Trött Hezt! :)

Dagens Övning, (lite kladdigt kanske)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0