STOCKHOLMSCUPEN I HOPPNING!

HEJ! :D
Jag skrev en rapport till hemsidan som ni får läsa om ni har lust!
ENJOY!

Hej Hej!
Tänkte skriva en rapport om Stockholmscupen som hölls på Gladö Ridsällskap idag!
Tävlingen hölls utomhus i paddocken och regnmolnen höll sig bort hela tiden.
I laget denna gång var det:
Nina Gibbemark och Atlanta
Sofie Kjellver och Stella
Annelie Hermansson och Darma
Lovina Lövqvist och Irma Grace
-
Först byggde vi banan tillsammans med ”ponnycupparna”. Anläggningen gjordes fin och fräsch och fikat blev fixad av tävlingsmammorna!
-

Sedan ryktade vi hästarna så att det verkligen sken om dem. Under tiden som vi tränsade och sadlade hade Chrille (stallchefen) en rundvisning för gäst laget, Mälarhöjden.

En liten stund senare så red vi fram. Det var väldigt kul att rida runt på Atlanta när Chrille stod och presenterade hästarna. Han är ju så stor och fin så jag blev riktigt stolt över att rida runt på honom!

Vi hoppade fram och sedan började tävlingen!
Jag var första start och jag kom felfri även fast jag blev avslängd innan startlinjen, vilken tur jag hade som inte passerat startlinjen för du skulle jag ju bli utesluten. Men sedan red jag min bana och vi kom felfritt!
Efter mig var det Annelie och Darma. Det var en lugn och mjuk runda och Annelie slutade och nolla!
Efter det så var det Lovinas tur!  Det var en väldigt bra insats av Lovina men Irma petade ner en liten bom, så dem slutade på 4 fel!
Sist av hemmalaget var det Sofies tur! Det såg kontrollerat och mjuk ut men dem slutade på 8 fel .

Borta laget gjorde en bra insats! Dem kämpade på och tjejen som fick Atlanta ramlade av också, men utan några större skador. Hon satt upp igen och körde på!
Mälarhöjden slutade sammanlagt på 8 fel och Gladö 4, så då vann ju Gladö!!

Efteråt blev det fika i cafeterian och medaljerna delades ut.
Gästryttaren på Darma kom tvåa och AnnelieDarma plockade guldmedaljen, GRATTIS!

Sedan fick hästarna springa ut till sina kompisar i hagen och ha det skönt i eftermiddagssolen!
Det förtjänade dem väldigt mycket efter att ha gjort ett sådant här bra jobb!

Så det blev en lyckad start av Stockholmscupen 2010 och fortsättning följer!

Nina Gibbemark, elev på Gladö Ridsällskap!
-haha jaaa jag blev avslängd!!
Jag skadade axeln i landningen så jag ska kolla upp det imorn!
Men jag är vädligt nöjd med min insats för laget och jag tycker jag red bra idag
Jäkla Knäppo Atlanta, men jag Älskar honom ändå! :):)
-

BILDER
världens bästa mamma och Atlantis!
Framridningen, finis!
Framhoppningen,
Tävlingsrundan,
Strax innan jag ramlar av.....

när jag trillat av....
BUSHÄSTEN!!!!
sen var det bara att köra banan  !!! racer häst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0