Vila i Frid, Kelton <3

Jag och Kelton som skulle bli något i framtiden hade vi ju sagt.
Han var vanskött och undernärd när han kom till Gladö. Alla kallade honom ful och tråkig. Men jag såg direkt att han var en väldigt snäll och smart häst. Han hade haft det svårt och han tyckte vi var opålitliga. Precis som Bozo har varit. Jag ville rädda Kelton också. Men Han hade ont. Både fyskisk och psykiskt. 
Det sista året han fick var nog det bästa. Han fick mat, kärlek och värme. 3 simpla saker som är en självklarhet. Men Kelton hade klarat sig utan det, i vi vet inte hur många år... Men nu galopperar han fri och otämjd på dett förevigt gröna och varma ängarna. Han ska aldrig mer få bli vanskött. Jag saknar hans stora varma ögon och hans lugna andetag när han somnade i min famn. Han ska föralltid ha det bästa, det som han har förtjänat i hela hans liv. Han ska föralltid vara någonstans där det är paradis. För det förtjänar du. Saknar ditt gnägg, saknar dina ögon, saknar din klokhet, saknar din varma päls, saknar att värma dig från kylan..
Saknar  dig Kelton..
Sofie och Kelton i vintras <3

Kommentarer
Postat av: sofie

:'(

2010-09-10 @ 15:04:44
URL: http://sofiekjellv.erblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0