Lektion med Tesslan

Nej nu ska jag fortsätta, haha! Kan inte lämna er ifred :d
Igår red vi ett gäng en lektion för en ny instruktör, eller hon var där på prov. Det var roligt, Malin som hon hette kunde mycket om häst & ryttare och sa massa nytt jag inte visste om. Lektionen gick mest ut på ryttarens balans, poistion och sits. Jag hade min lilla Tessla som var superduktig även fast några andra busar sprallade runt och jagaade upp varandra. Hon var lite spänd emellanåt men annars är jag ganska nöjd. Jag fick beröm för både min sits & position, det var bara händerna hon tyckte jag kunde förbättra. Malin tyckte Tessa var tuff bla också, hihi ;)
Moa var där & fotade lite, tusen tack!
I början av lektionen värmde vi upp oss själva också, på bilden var det vristerna!
Mestadels av lektionen red vi utan stigbyglar för att verkligen hålla balansen själva.
I övrigt hade jag fin sits tyckkte Malin, men händerna ska jag jobba vidare med!
Det blev mycket lösgörande galopparbete då hästarna var pigga!
Fina T <3
Foto: Moa Gustavsson, mokiis.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0