Ett väääldigt tjejigt inlägg!

...men jag tycker att det måste bli något tjejjigt inlägg!
Bilderna är klickbara!
-
Hallå!
Köpte lite nytt makeup (<--som de säger i London) och tänkte bara berätta hur jag gör när jag sminkar mig för alla er som undrar! ;P
ENJOY!
-
STEG 1, FOUNDATION!
(självklart tvätta ansiktet med massa goa tvålar och sen lägga på underkrämer)
Sedan varsamt geggar man på lite foundation (täcker det viktgaste, som utslag och mörka ringar!)
STEG 2 POWDER!
Drar jag på puder som jämnar ut och gör att huden ser jämn och slät ut!
STEG 3 the CAJAL!
Kajalen är min bästa vän! Drar en fin linje precis över ögonfransarna! Gör att ögat ser större ut och ramar in!
STEG 4 EYE SHADOWS!
Hur mycket ögonskugga jag använder kan variera! På fester och festligheter blir det lite mer, i stallet lite mindre!
Jag brukar ha vit/silvrig längs in i ögonlocket och så skiftar det till mörkrare och mörkare ända ut till slutet av ögon,och där det brukar vara kolsvart!
STEG 5 MASCARA!
Efter allt klibbande är det dags för mer klibbande! Nu är det de färglösa kjedeliga ögonfransarna som med Masterpice Max (låter som ett reklam inslag) blir långa separerade spindelben! Vill få de så långa och tjocka som möljigt utan att det lutar åt fjortishållet! (för fjortis vill man inte förknippas med!)
STEG 6 FINPUTSNING!
Medans mascaran ska torka så brukar jag finpusta allting, ibland lägger jag på rouge och läppglans!
KLART!
(eller det är ju håret oxå, men det kommer alltid att vara min lilla secret!)
PUSSINUSS!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0