Ridning genom tiderna!

Tänkte göra ett inlägg om min ridning genom tiderna! (Annelie inspirerade!) Största delen är på Gladö & det är på Gladö jag lärt mig allt jag kan idag! Det började 1999!
-
Först började jag rida på grannridskolan Sundby. Jag trivdes inte alls och ridningen var bara ett stressmoment! Jag blev hästrädd men mina föräldrar flyttade mig till Gladö för att försöka ge mig en andra chans!
Jag fick rida Tango. Världens underbaraste krabat som jag blev blixtkär i!
I 4 år dyrkade jag honom men på 4 år växer man mycket också!
Så tillslut var jag för stor för min kärlek. Kommer tillochmed sista lektionen med honom. Jag ville bara sitta av för att vara snäll mot honom!
Några månader senare kom Lillie till Gladö. Världens vackraste sto som jag började gilla väldigt mycket!
Men då när jag var så liten var jag inte duktig nog att rida henne så mitt tycke för henne var aldrig särskilt starkt!
Men 2004, fick jag träffa mitt livkärlek som jag än idag älskar oerhört mycket!
Nämligen Bozo. När han kom till Gladö. dirket från hästmarknaden, var han människoskygg & nästan farlig! Han sparkades och bets. Han var livrädd och han var nära att skickas tillbaka. Men lilla jag såg någonting i den ponnin!
Jag var med honom varje dag och vann hans förtoende. Jag älskade honom och han mig. Kommer ihåg en gång när vi stod och gosade, så kommer en ridlärare fram och vill prata med mig. Efter en stund slänger sig Bozo mot läraren, jag ve tinte varför men läraren sa att han skyddade mig! 
Oändlig kärlek som aldrig kommer slockna!
Men jag tävlade honom inte och mitt hårda slit med Bozo har glömts bort. Idag är han stallets favorit och världens snällaste ponni. Klart han kan få bakslag ibalnd, men vad tusan?
Men jag växte mer och mer och tillslut var jag förstor för han med!
Jag fick starta en lokalhopptävling med honom på 5 år.
jag började rida storhäst. Cavalli var den läromästare som hjälpte mig!
Red honom varje lektion och jag blev mer och mer säker på storhäst!
Jag red mest dressyr men en häst som jag lärde mig mycket av i markarbete och småhoppning var Mio. En inhyrd svensk halvblod med stor kapacitet!
Sommaren 07 åkte jag och min dåvarande bästis Jossan på islandsläger! Där träffade jag Rodi som lärde mig hur man tölt, fyrgång och fyrsprång! Vi var där två år i rad och trivdes väldigt bra! Ridkraft i Bålsta!
Tillsammans vann vi två tävlingar första året och en tävling de andra!
Vi dominerade!
När vintern kom 07 kom en häst som hette Tiramie! Vi blev väldigt nära och om inte hon hade haft sådant exem så hade hon nog än idag stått kvar på gladö. Kommer aldrig glömma henne!
Men nu var jag storhästryttarinna och jag red dressyr, och endast dressyr!
Jag började rida en storstor häst som heter Crest. Han är den jag utvecklats mest tillsamans med och vi har startat två lokala dressyrtävlingar! Min allra första lokal placerade vi oss tillochmed!
Jag rider honom även lite grann idag och senaste tvälingen vann vi med 68,8%!
Lokaltävling på Tyresö
Jag började i Stockholmscupen och har fått rida massvis med storhästar! Ett tag red jag Spotlight. En riktig utamning och på träningarna fick jag lära mig rida med kandar!
Jag red Stella mycket och fick lära mig handskas med tjuriga ston! Utecklades mycket i dressyren men hoppning hade börjat locka mer och mer!
Jag började hoppa en häst som heter Irma Grace! Ett litet sto som är supersnäll!
Men även hon var lite liten och vi bonade inte riktigt!
Då kom Cefalon in i bilden! Jag hoppade honom inte mcyket men han var iaf i lite bättre storlek! Jag red honom varje torsdag och det gick bara bättre och bättre!
-
Men Cefalon var inte riktigt heller rätt och ett tag var jag "hästlös"
-
Men efter år av väntan och letande så hittade vi varnadra. Jag och Tessa!
Och ni vet mycket väl vem Tessa är! Jag är väldigt glad att det blev vi och i hoppningen har vi utvecklats enomrt på bara ett halvår!
från 50cm träningar till 90cm bana och PayNJumps någon dag!
Från våran första tävling ihop!
Så ska vi självklart inte glömma att jag rider mycket storhäst dressyr, bla på Princen!
En riktigt utmaning och framtida tävlingshäst kanske?? Vem vet! Den som lever får veta!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Fiiint :D:D

2011-06-21 @ 14:13:04
URL: http://deannife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0