The Other One

"Malin" undrade vem den andra charmören var som har stulit mitt hjärta. Jag vet inte om jag vill berätta om det, men ni är redan många som känner till honom plus att jag känner mig extra glad idag (konstigt va ;))
Så jag kan väl berätta om historien då jag träffade "X".
.
Det var juni & solen hade gassat på våra axlar och huvuden hela eftermiddagen. Vi hade kämptar hela vägen från sthlm till borlänge i en svart bil med dålig ac, burit och släpat på våran packning hela eftermiddagen genom grus och gräs, vi var nyktra alla andra var fulla, vi befann oss på Peace & Love & vi ville bara slå upp tälten & ha roligt!
Vi kom till en lååååång kö som skulle få in oss på ett campingområde, det var knökfullt överallt annars. Så vi stod och väntade och väntade och väntade. När vi var längst fram i kön, sa personalen att det var fullt och att vi var tvugna att gå 1km bort föra att fylla på ett annat campingområde..
Bonnie, min kompis, gick i förväg med stora kliv för att få en bra plats i kön.
Jag & Amanda började väldigt motvilligt gå åt Bonnies håll...Efter en liten stund som vi hade gått, stannade vi till av en ren slump. Spanade ut över tälthavet och såg, en gräsplätt!!!!
VI SÅG EN LEDIG LUCKA!
Gläjden forsades ut genom alla hål som vi hade och vi boktavligen, KASTADE oss och tälten på gräsfläcken. Båda tältet fick plats. Vi ringde och ringde och ringde Bonnie, tilslut svarade hon, men då var redan tälten uppe och Nina full!
Nu hörde Nina rockmusiken som hördes från granntältet.
ROCKMUSIK! Nina blev väldigt glad när hon såg grabbgänget sitta vid en radiospelare och dricka öl!
Nina kastade ifrån sig det hon höll på med och gick gladerligen fram till grannarna.
Först såg hon en lång smal kille med svart ruffs sitta och le när Nina kom virvlande fram. Tobbe sa han att han hette när dom hälsade.
Nina vände sig om och såg en superlång kille med röd keps, grå tröja och ljusbruna lockar sitta strax bakom henne. Han hade solglasögon på sig så hon kunde inte se hans ögon. Men hon visste redan att dom säkert var döfina!
Hon hälsade trevligt på honom med.
Sedan var hon tvungen att panikbyta om, kasta in väskan och kasta ut mer alkohol innan hon begravde sig mellan rockgrannarna och började snacka med dom.
Kvällen rullade in tillsamans med alkoholen men det är så det ska vara på festival eller hur?
Tillslut vågade hon prata allt mer med den snygga norrlänning som hon hälast på tidigare, efter en stunds prat visade han sina ögon.
Döfina.
Ljusgröna och stora mörka pupiller.
Döfina.
I en vecka fick jag titta länge in i dom ögonen och vi levde lyckliga i alla våra peaceandlove dagar.
.
Men även den veckan hade ett slut. Tårarna rann när vi var på Journeykonserten sista kvällen. Han höll om mig och skrattade medlidsamt åt oss. Vi var ju patetiska...
Men jag kunde inte hjälpa det. Han var allt jag någonsin kunnat drömma om.
Och nu är han borta. Jag kommer aldrig mer träffa honom.
Och det känns rent ut sagt alldeles jävla förjävligt orättvisst.
.
Vill inte berätta hur detta slutade, men förjävla fin vecka ihop hade vi. Kommer alltid minnas hur det var att vakna upp vis hans sida, jävla idiot! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0