Händelserikt!

Hejsanhoppsan! Detta inlägg kommer nog bli ett av dom längsta i NIBBYS historia.. Men vi kör!
Häng med!
.
Söndagmorgon.
Kl 8:30 befann sig stockholmscupslaget i Mälaröarnas ridhus. Det var Lovina, Morgan, David & Sofie som skulle tävla. Jag var coach! Vi tittade på hemmalaget & sedan bestämde jag hästar åt de andra. I sista sekunder gjorde jag ett hektiskt hästbyte, som blev väldigt lyckat! Sofie fick en liten liten supersöt ponnyhäst. Lovina fick en stark liten ponnyhäst. David fick en miniatyr Atlanta & Morgan fick en pytteliten vit snäll ponnyhäst.
Jag var nog mest nervös haha :)
Men det behövde jag Inte vara, för hela laget gick nolla vilket ledde till en seger till Gladö! (MäRK red på 4 fel)
Vi hade en morgonfika och delade ut medaljer. Morgan fick guld! Grattis!
Efter det var det bara att åka till stallet och börja fixa inför dressyren!
Vi fixade fikat och sen började vi knoppa, pyssla, borsta och vid 2 var det dags för uppvärmining & framridning!
Lite bön & stöd stund i boxen!
Framridningen som leddes av Sanna!
Sen var det dags för tääävlingen!
Först ut var Amanda & Kavaljer, dom var suuuuperfina! Kavaljer har nog aldrig varit så fin som idag! Supersnygga asså!
Efter var det Catarina & Quinteros. Han var kanooonfin han med!! Hur duktiga som helst!
Och sen var det min & Crestans tur!! Jag var galet nervös hihi :)
Hela programmet gick super! Kände att jag var lite ringrostig sådär, men det är väl klart, var i våras som jag red program senast! Serpentinerna, mellanskritten och längda traven var dom störtsa tabbarna, men överlag är jag nöjd och det var domaren med, eftersom han gav mig 201 poäng dvs. 69,31%, vilket även gav VINST! Superkul!!
Vilken chock! Trodde verkligen inte det, men sitter man på världens finaste så kan det väl bara sluta med guldmedalj! HIHI! Juste! Gladö vann även matchen med 11poäng! AWESOME!
Tack Hampus som fotade så fint!!
Här kommer mina favisar från programmet!
.
Nu är vi även anmälda till Vällingbys lokala storhästdressyr tävling den 6november!!
FINISEN! <3

Kommentarer
Postat av: amanda

nämen tack :D han va hur duktig som helst ponken :P

2011-09-26 @ 09:28:17
URL: http://amandalqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0