Pay & Jump!

Heello!
Åh idag har varit en sån grym dag! Steg upp kl 5 imorse, fixade fixade fixade allting inför dagen. Tessan verkade lugn och harmonisk! Vid 7 lastade vi och drog iväg!
.
70 klassen.
Framridning&Framhoppning
Red fram i snöstorm i 10 min trav, Hon kändes ju såklart superspänd och  nervvig, men lyssnade bra på mig ändå!
På framhoppningen travade jag & galooperade ett tag, hoppade 4 språng ( lilla,lilla,räcke& oxer) Hon kändes superhäftig, vilket steg!
Banan.
På banan ville hon först inte riktigt gå in, allting var superläskigt och hon tycktee det var läskigt med musik helt plötsligt. Men med lite övertalan så kunde jag trava runt innan min tur. Hela tiden under banan var hon fantasikt! Jag ramade in ganska mycket och red ganska långsamt eftersom det bara ligger på 70cm. Men vilken häst asså! Hon är världsbäst och vi kom nolla!! :D
.
80klassen.
Framridning&Framhoppning
Nu var Tessa riktigt bervig och barnslig. Kunde aaaabolut inte skritta utan gick och taktade och tyckte alllt var spännande. SUpergullig! (men honn måste ju lyssna lite på mig oxå!)
Det blev en ganska kort framridning, hann trava några varv bara innan jag fick gå in på framhoopn.
Väl på framhoppningen kändes hon piggish och glaaaad! Allt var underbart haha ;)
Hoppade 4 språng då med (lilla, räcke oxer räcke) För räcket låg bara på 70 så hoppade dt på 80 oxå!
Banan.
Under banan kändes hon spänd och drog in nosen mycket, fick kämpa med det. Men vilket runda, superfina spårng och hon tog för sig verkligen, Superkul!!
Tyvärr petade vi ett hinder pga lite dålig bjudning på just den ;(
.
Men sammanfattningsvis, KANONDAG! Hon har skött sig exemplariskt! Hennes första tävling och det kunde inte gått bättre, är så stolt över henne! Och vaaart vi än gick tyckte folk att hon var snygg! :D
Guuuud, det var så roligt!!
Det kom en hel del glädjetårar efter första rundan kan jag erkänna, hihi :))
.
världens stoltaste tjej här!!










Videoerna kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0